Graag of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Internet Connectie auto/APP

Hallo allemaal,

Ook ik ben een bezitter van een Lynk & Co 01 uit december 2022 model MY22 (Blauw voor de fans).
Al enige keren is het mij opgevallen dat de auto geen verbinding kan maken met het internet.
Dit geeft hij dan ook aan in het display. Daarna werkt hij de App ook niet meer bij als in laden/brandstof en kilometerstand.

Oplossingen die ik tot nu heb gevonden en soms werken zijn:

  1. Auto uitschakelen en verlaten daarna de deuren op slot en even later weer proberen.
  2. Auto mediascherm reset uitvoeren door de knop onder het scherm 20 seconden in te drukken (je mag dan niet rijden).
  3. Auto aan de laadpaal of thuis lader zetten.
  4. Soms wil het ook na een dag uit zichzelf oplossen zonder ook maar 1 van bovenstaande proberen. Toch heb ik erg de indruk dat optie 3 het vaakste de oplossing is.

Het resetten van de complete auto heeft het bij mij nooit opgelost overigens wel loste dit na wat nu lijkt problemen met Apple CarPlay op.
Die lijkt voor nu bij iedere rit wel zelf te verbinden. Als hij dat niet doet werkt het door naar Settings - Verbinding - Carplay de telefoon te selecteren altijd tot nu.

Hoop dat meer mensen hier wat aan hebben. Als ik weer wat nieuws of andere manieren vind zal ik dat in deze topic ook melden.

Recent forum posts